Iepuraşul îşi dădea doctoratul în cinegetică aplicată şi mare vâlvă era în toată pădurea din cauza asta. Curioasă foc, vulpea veni şi-l întrebă:

– Ia zi, iepuraşule, ce faci tu acolo?

– Păi fac un studiu pilot despre cum o vulpe poate fi mâncată de un iepuraş.

– Hahahaha…! Păi cum o să se întâmple aşa ceva, lucrurile stau exact pe dos!

– Cercetare ştiinţifică, cumătră vulpe! Dar dacă nu crezi, pofteşte matale la mine în vizuină şi am să-ţi demonstrez!

Zis şi făcut. Dimineaţa, animalele şedeau roată în faţa vizuinii iepuraşului, nevenindu-le să creadă ce vedeau: blana vulpii atârnând pe o cracă la uscat!

Dornic să afle adevărul, lupul se duse întins la iepuraş.

– Şi ce spui tu că studiezi, iepuraşule?

– Păi, am terminat cercetarea preliminară şi acum făceam un experiment despre cum un lup poate fi mâncat de un iepuraş.

– Hehehehehehe…! Ce prostie mai e şi asta?!?

– Nu e nicio prostie, e cercetare ştiinţifică serioasă. Dar dacă nu crezi, pofteşte matale la mine în vizuină şi am să-ţi arăt cum stă treaba!

Dimineaţa, stupoare în toată pădurea. Blana lupului atârna pe cracă la uscat, alături de cea a vulpii!

Necrezându-şi ochilor, ursul îl înşfăcă pe iepuraş şi se răsti la el:

– Măi iepuraşule, am auzit eu ceva dar nu-mi vine a crede în ruptul capului!

– Tocmai cercetam cum un urs poate fi mâncat de un iepuraş şi mă cam apropii de sfârşit.

– Hohohohoho… Hihihihihi…! Cum crezi tu ca un prăpădit ca tine ar putea face una ca asta?!?

– A, foarte simplu. Dar dacă nu crezi, pofteşte matale la mine în vizuină şi am să-ţi demonstrez!

Şoc şi groază a doua zi în pădure: blana ursului se usca la soare pe aceeaşi cracă cu cele ale lupului şi vulpii! Se uitau animalele ba la pieile de pe cracă, ba la iepuraş şi nu le venea a crede!

Timid, un şoricel îndrăzni să-l întrebe pe iepuraş:

– Şi zi, iepuraşule, unde ai ajuns cu cercetarea?

– A, am terminat-o deja! Astăzi susţin teza!!

Nici nu apucă bine să termine, că în poiană nu mai era picior de lighioană. Satisfăcut, iepuraşul se înapoie la el în vizuină.

– Ce ţi-am spus eu, iepuraşule? zise leul, lingându-se pe bot. Nu tema doctoratului contează, ci coordonatorul!!!

